Kotisivut yritykselle
Helppo päivitys ja tiedon löytäminen ovat tärkeitä ominaisuuksia yritysten sivustoilla. Vaikeasti löytyvä tieto turhauttaa ja karkoittaa potentiaaliset asiakkaat sivuilta.
Yrityksen kotisivu on käyntikortti netissä. Mikäli verkkosivujen visuaalinen ilme ja käytettävyys ovat surkeita, menetetään paljon potentiaalisia asiakkaita. Kuinka paljon? Se selviää kävijäseurannan ja analytiikan avulla. Siksi on tärkeää että ammattilainen suunnittelee verkkosivustot.


Sisällönhallinta
Joomla!n (sisällönhallintajärjestelmä) käyttö on helppoa, jos osaat jo käyttää jotakin tekstinkäsittelyohjelmaa.
Sisällönhallintajärjestelmän avulla lisäät nopeasti sivuille kuvat ja tekstit paikalleen. Sivujen päivittäminen ei ole enää koodausta vaativa taitolaji. Julkaisujärjestelmä säästää aikaa Verkkosivujen sisällönhallinnan perusajatuksena on erottaa sisältö, ulkoasu ja koodi toisistaan.
Web-analytiikka
Web-analytiikka tarkoittaa verkkosivujen kävijämäärien, kävijöiden käyttäytymisen sekä muiden tilastojen analysointia ja raportointia.
Web-analytiikan avulla verkkosivujen tuottavuutta pystytään parantamaan faktatiedon pohjalta sekä mittaamaan tehtyjen muutosten vaikutuksia kävijöiden käyttäytymiseen.


Konversio-optimointi
Konversio-optimoinnissa lähdetään liikkeelle olettamuksesta, että verkkosivuja on mahdollista parantaa tuottavampaan (=konversoivaan) suuntaan.
Sivustolle asetetaan tietyt tavoitteet, mitä kävijöiden toivotaan toteuttavan – verkkokaupoissa tämä tarkoittaa tyypillisesti myyntiä. Normaaleilla verkkosivustoilla erilaisia mittareita voi olla mm. sivustolla vietetty aika, mikä indikoi käyttäjän olevan kiinnostunut sivun sisällöstä, tai yhteydenottopyyntölomakkeen täyttämistä. Tavoitteiden määrittely ja mittaaminen ovat tärkeitä osa-alueita verkkosivuston kehittämisessä.